PROSES DE PONENT

PROSES DE PONENT

Editorial:
FONOLL EDITORIAL
Any d'edició:
ISBN:
978-84-125364-6-1
Enquadernació:
Bolsillo
21,00 €
IVA inclòs
Disponible en 10 días
Añadir a la cesta

Retrat, testimoni, relat viscut, les proses d'assaig d'aquest volum ens ofereixen, amb puntes d'acidesa i un domini magistral de la llengua, una crònica discursiva amable de les terres i les gents ponentines, a la vegada que expliquen tot un país. La geografia, la climatologia i la història han configurat el paisatge i el component humà, el particular ritme de vida de Ponent, on als anys seixanta del segle xx conviuen formes i costums tradicionals, heretats i arrelats a la terra en contraposició amb elements de canvi generacional, econòmic, tecnològic i cultural.

Quan la catalanitat de les terres occidentals és discutida amb voluntat de trossejar el país, Josep Vallverdú alça la veu i eixampla els horitzons per ponent, reflexiona i modela un territori, un paisatge i unes persones poc presents en la literatura catalana. Ponent.

Obra finalista al Premi Josep Pla 1969 i publicada el 1970, Proses de Ponent ha estat reeditada en diverses ocasions i ha esdevingut un clàssic de les lletres catalanes. Aquesta nova edició s'emmarca en l'Any Vallverdú, que celebra el centenari de l'autor, i ens ofereix una renovada invitació a descobrir i rellegir l'obra d'un autor fonamental de la literatura catalana contemporània.

Altres llibres de l'autor